En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l’utilisation de Cookies traceurs afin de vous proposer par exemple, des promotions d’articles Moss ciblées et adaptées à votre centre d’intérêt. Consultez nos Conditions générales.
Le JavaScript semble être désactivé sur votre navigateur. Javascript doit être activé dans votre navigateur pour que vous puissiez utiliser les fonctionnalités de ce site internet.
Emplacement du magasin
Langue
+33 (0) 1 30 80 20 30 | [email protected]
MG | Triumph | Austin Healey | Classic Mini | Morris | Jaguar | Mazda MX-5 | Outillage - Entretien | Dynolite Oils | Catalogues gratuits
It is important not to fit too stiff a bar, as this will ruin the ride comfort, transmitting road shocks through to the driver and passenger. The later cars were fitted with a 9/16 diameter bar as standard, we have found the ideal anti roll bar for a standard road car is 5/8 diameter, a modified car will handle better with the 11/16 diameter bar. Competition cars benefit most from the 3/4 or 7/8 bars depending upon their specification, but, these bars can prove to be too stiff for road use and will push the handling towards understeer again. Our experience has shown that the original bar end stops are not required for the competition bars, though they should be used on road bars.
* Champs obligatoires